Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Astrid Ingrid Redbrink

Av Contezza Pettersson - 21 oktober 2012 10:03

En tjej var beräknad att komma den 19 aug.

När jag var in i v.38 så på måndag morgon den 6 aug så hade jag slemproppar i trosan.

Hade ont lite till och från under dagen och åt väldigt dåligt.

Kl 17 så hade slempropparna börjat blivit blodiga och jag ringde in till förlossningen och fick komma in.


Hela circusen började då halv sex.

Fick ctg kurva och dom kände på mig och jag var öppen 2 cm och tappen var bara 1-2½ kvar.

Efter det så vart tjejen upprörd och hjärfrekvensen ökade så jag var utan ctg kurvan i 1 timme.

Efter det så sattes den på igen och jag fick ligga och vänta på att den skulle gå neråt.

I samband med det så började jag kräkas och kissade även på mig   

Fick då en sån där stor trosa och blöja så dom hade koll för jag började blöda igen.

Vart bortkopplad igen och i samband med det så ringde jag Thomas och han fick komma in och svärmor fick hämta min bil.

Klockan gick och jag hade inge koll på tiden men det började göra ont mera och efter dom hade kollat mig igen så var tappen borta och jag var öppen 4 cm och runt midnatt så skrevs jag in.


Fick klä av mig och sätta på sjukhus dräkten och fick en ny ctg kurva samt dropp då jag forsätter och kräks.

Fick lustgas som hjälpte litegrann men dock blev jag yr så från den stunden så låg jag mest och blundade och var väck.

Fick Eda nästan runt 2 och jag som är rädd för sprutor kände ingenting men kanske för att jag var så väck av lustgasen.

Det blev en lång natt, sköterskorna kom och gick och jag kräktes lite till och från och ja kissade på mig.   

Blev en del byten.

Hon låg rätt men låg inte riktigt rätt med huvudet. Den skall ligga neråt men hon hade den lite på sniskan så i flera timmar försökte dom få henne att ha huvudet riktigt med att jag fick ligga på sidan, stå upp i sängen på knä men inget funkade.

Runt sju så var jag så trött samt att det gjorde nu ont oxå så dom fick använda sugklocka för att få ut henne.

Fyra värkar tog det och kl 7,48 föddes en flicka den 7 aug.


Trött var även Thomas då han satt i en stol hela natten samt att han hade ju varit vaken sen kl 6 måndag morgon så han hade inte fått sova någonting.

Är glad iaf att han var där och stöttade mig med påsen och höll mig i handen.


 


Kl 15 så fick vi åka hem då alla testerna var bra och jag hade kissat och hon ammade bra.

 

En flicka blev det alltså som heter nu i folkbokförningen Astrid Ingrid Redbrink.

Född 7 aug (12dgr för tidigt) kl 7,48. 3040g och 51 cm.



Nu är Astrid snart 3 månader och hon är pigg och glad.

Lite ledsen ibland men för det mesta glad.

Har börjat prata och tycker händerna smakar smaskens.


       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Contezza Pettersson - 31 januari 2013 19:58

http://www.boka.se/Transporten

Av Contezza Pettersson - 6 januari 2013 18:16


Tyvärr lite för mörk och på sniskan. Vet ej hur man kan vända på den.  ...

Av Contezza Pettersson - 22 oktober 2012 21:19

I dag vaknade man av en flicka som inte var så glad i luvan. Tror hon var lite pruppig för när jag höll i henne och lade sedan ner henne med min arm under huvudet fortfarande så somnade hon gott till kl nio nästan. Kl nio ringde dom från sjukgymn...

Av Contezza Pettersson - 21 oktober 2012 21:22


Ja Carlos har då inte gått nå nöd på sen Astrid föddes. Ingela, hennes son Adrian och Lotta har tagit god hand om honom. Ingela har ridit lektioner för Gunilla och några enstacka för Gittan och Tina och Adrian rider för Lotta. Ingela har även k...

Av Contezza Pettersson - 17 augusti 2012 13:40


  Astrid Ingrid Redbrink hade bråttom ut. BF datum var ju den 19 men lilla gumman ville komma tidigare. Mån 6 mådde jag inge vidare hade väldigt ont till och från. Morgonen hade jag slemproppar istället för flyttningar. Vid fem tiden så bö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Astrid

Lilypie First Birthday tickers

Carlos


Ovido - Quiz & Flashcards